آموزش طراحی لباس

معرفی رشته و کلاس های آموزشی طراحی لباس و مد

رشته طراحی لباس و مد، یکی از پر در آمدترین و در همین حال دلچسب ترین رشته ها به شمار می رود. امروزه به دلیل بازار متنوع پوشاک، شرکت های تولید کننده لباس برای این که بتوانند در بازار جایگاه ویژه ای داشته باشند، بهترین طراحان مد را استخدام می کنند. به سبب فرصت های شغلی زیاد و همچنین گیرا بودن این رشته است که در حال حاضر، این کار طرفداران زیادی پیدا کرده است. در این مطلب ما به معرفی رشته و کلاس های آموزشی طراحی لباس و مد می پردازیم؛ اگر علاقمند هستید، همراهمان باشید. معرفی رشته و کلاس های آموزشی طراحی لباس و مد

قیمت آموزش طراحی لباس و مد در ایران

قیمت آموزش طراحی لباس و مد در ایراندر ایران آموزش طراحی لباس و مد، به دو شیوه متداول صورت می گیرد. اول این که بسیاری سعی می نمایند تا این هنر را به صورت آکادمیک فرا گیرند. به همین سبب می کوشند تا وارد دانشگاه ها و مراکز فنی و حرفه ای شوند. در کنار این، آموزشگاه های گوناگونی هم در سطح شهرهای مختلف وجود دارند که در این حوزه فعال می باشند. 

در دوره های آموزشی مختلف، می شود موارد گوناگونی را فرا گرفت که از بالا بردن خلاقیت، آشنایی با نرم افزارهای روز دنیا، آشنایی با انواع پارچه گرفته تا ارتقاء کار تیمی و همچنین آشنا شدن با مهارت های دوخت و دوز هستند. البته این نکته قابل توجه است که دانشجو، باید علاقه و شکیبایی زیادی در این رشته داشته باشد. 

به هر حال، برای ورود به این رشته باید سر ذوقی و دلبستگی خاصی داشت تا بتوان در ادامه روند فراگیری، موفق عمل کرد. ولی در کشورمان، قیمت آموزش طراحی لباس و مد، فرق می کند. برای نمونه این در این هنر هم ما شاهد دوره های گوناگونی هستیم که می شود به کارشناسی طراحی لباس و مقاطع بالاتری از آن اشاره کرد. 

در کنار این مسئله، قیمت آموزشگاه های خصوصی با دولتی فرق می کند و این موضوع از سویی، ربط مستقیم به متدهای آموزشی هم دارد. 

طراحی لباس و مد با برترین طراحان در کشور

طراحی لباس و مد با برترین طراحان در کشوربی تردید شما هم حتماً برندهای معروف لباس ایرانی و خارجی را می شناسید. آنان به این دلیل در کار خود موفق بوده اند که از برترین طراحان استفاده کرده اند. اگر نگاهی گذرا به تاریخچه مد و لباس در ایران و جهان بیندازیم، می بینیم که در این عرصه، فراز و نشیب های گوناگونی وجود داشته تا که به جایگاه امروزی خود رسیده است. 

در زمان حاضر، بیشتر طراحان از نرم افزارهای پیشرفته و کامپیوتری جهت ارائه کارشان استفاده می نمایند که در گذشته اغلب این کار به وسیله دست انجام می شد که زمان و انرژی زیاد نیاز داشت. در هر صورت، در این جا ما به مقایسه طراحی امروز و گذشته نمی پردازیم و قصد مان معرفی کردن بهتر این رشته و طراحان بزرگ آن است. 

باید گفت، طراحی لباس و مد یکی از کارهای سخت است که اگر انگیزه بالا و همچنین حوصله زیادی داشته باشید، می توانید به آسانی در این رشته سر بلند شوید. 

طراحان موفق ایرانی هم اکنون در کشورهای متفاوتی فعالیت می کنند. آنان نیز کار خود را از پایه آغاز کردند و هر کدام شان دارای سبک های مختلف طراحی لباس می باشند. هم اکنون در بازار کار طراحی لباس در کانادا و سایر کشورهای دیگر، ایرانیان متعددی را می توان پیدا کرد که در این صنعت کار می نمایند و کامیاب نیز هستند. 

ارائه بهترین انواع طراحی لباس و مد در ایران

ارائه بهترین انواع طراحی لباس و مد در ایرانبهترین طراحی های لباس و مد در ایران را شرکت های متفاوت تولید کننده پوشاک، جواهرات، اکسسوری و غیره ارائه می کنند. 

این شرکت ها با استخدام و یا خریداری طرح های های بروز و زیبای طراحان لباس، محصولات خود را طبق الگوی ارائه شده تولید کرده و روانه بازار می نمایند. طرح هایی از جمله بهترین ها به شمار می روند که جدید باشند و در همین حال بتوانند مشتریان زیادی را جلب کنند. 

شرکت های تولیدی پوشاک، سعی شان بر این است تا با طراحان کار کنند که آنان به خوبی با فرهنگ های جوامع گوناگون و همچنین نوع سلیقه شان آشنایی دارند. به این ترتیب می توانند طراحی های خوب و کاربردی را عرضه کرده و پوشاکی که مورد استفاده همگان باشد را در به بازار عرضه کنند. 

در ایران، شرکت های زیادی وجود دارند که بهترین طراحی ها را انجام می دهند. البته باید گفت که برخی از این طرح ها نیز شاید تکراری باشند اما ارزش خود را دارند. 

تفاوت های انواع طراحی لباس و مد

تفاوت های انواع طراحی لباس و مدطراحی لباس و مد دارای تفاوت های اساسی ای می باشند. گفتنی است که این مسئله یکی از موارد اصلی هنر طراحی به شمار می رود. 

اگر تفاوتی در میان طراحی ها وجود نداشته باشد که نمی توان شاهد زایش مدل های جدید در بازار بود. پس همین تفاوت ها هستند که در تنوع کالاهای ارائه شده در بازار بیشتر می افزایند و باعث رنگارنگ شدن مراکز خرید و فروش می گردند. اگر با دقت به بازار خرید و فروش انواع پوشاک نگاه کنید، به خوبی تفاوت های انواع طراحی را مشاهده می کنید. 

یکی از اساسی ترین تفاوت های این کار، در زمینه لباس برای اقشار مختلف می باشد که می توان این گونه از آن ها نام برد: 

  • تفاوت در طراحی لباس های زنانه، مردانه و بچه گانه 
  • در طراحی لباس های عروس و داماد 
  • در طراحی لباس های خواب 
  • در طراحی لباس نوزاد و کودک 
  • در طراحی لباس بیرون یا خانه 
  • در طراحی لباس ورزشی 
  • و سایر مدل های دیگر 

راهنمای انجام طراحی لباس و مد در کشور

راهنمای انجام طراحی لباس و مد در کشورطراحان را می شود به سه دسته اصلی تقسیم بندی کرد. اول آن شمار از طراحانی که مستقلانه فعالیت می کنند. این افراد، پس از خلق یک طرح یا مد، آن را به شرکت های گوناگونی ارائه می دهد به این شکل به فروش می رساند. دوم، شرکت های طراحی هستند که در حال حاضر فعالیت گسترده ای در سر تا سر جهان دارند. 

سوم طراحانی که در استخدام شرکت های تولید کننده پوشاک قرار دارند. آنان گاهی طبق سفارش کارفرما طرح های لباس را ایجاد می کنند و یا این که خود دست به خلاقیت می زنند و طرح های تازه ای را عرضه می کنند. در هر حال، می شود به هر کدام از طراحان مراجعه کرد و طرح مورد نظر خود را یا ارائه داد و یا این که طرح جدید از آنان به دست آورد. 

تاریخچه لباس در جهان را اگر مروری کنید، می بینید که از گذشته نیز طراحان به همین شیوه عمل می کردند. در هر حال باید به این نکته اشاره نمود که در کشورمان می شود راه های گوناگونی را در پیش گرفت و انجام طراحی های لباس و مد را به افراد و طراحان گوناگونی سپرد. 

در این زمینه بی گمان بایستی به دنبال بهترین طراحان گشت تا مدل های جدید را ارائه دهند و دارای خلاقیت بالایی در این عرصه باشند. 

طراحی لباس و مد با ارزان ترین هزینه ها در تهران

طراحی لباس و مد با ارزان ترین هزینه ها در تهراندر بالا به این نکته اشاره کردیم که درآمد طراحی لباس، بالا است. البته این مسئله ربط مستقیمی به این دارد که تا چه انداز طراح خلاق باشد و از شهرت بالایی برخوردار است. اگر به دنبال این هستید که طراحی های ارزان قیمتی را از بازار تهران به دست آورید، می توانید به طراحان مد و لباس در مراکز دوخت و دوز این شهر مراجعه کنید. 

در این زمینه باید گفت که طراحان را می شود به دو دسته سفارشی و تولیدی دسته بندی نمود. طبیعتاً آن شمار از طراحانی که به صورت سفارشی کاری را می پذیرند، قیمت های بالایی را ارائه می دهند. با همه این توصیف ها، می شود در پایتخت کشور به راحتی طراحان گوناگونی را یافت که نرخ های پایینی این کار را انجام می دهند. 

هم اکنون افراد متعددی را می شود پیدا کرد که در حال کسب درآمد از طراحی لباس می باشند. آنان مدل های متفاوتی را برای مشتریان خود پیشنهاد می دهند. برای پیدا کردن کسانی که با نرخ های پایینی در این حوزه فعالیت می کنند، می شود به وب سایت های گوناگونی هم سر زد. به این طریق می شود این افراد را به راحتی پیدا کرد. 

در هر حال، طراحان زیادی در کشورمان وجود دارند که با هزینه های پایینی، اقدام به طراحی لباس می کنند. 

مزیت های آموزش طراحی لباس و مد

مزیت های آموزش طراحی لباس و مدآموزش طراحی مد و لباس دارای مزیت های گوناگونی می باشد. این رشته نیز مانند سایر رشته های مرسوم دیگر، اگر علاقه ای وجود داشته باشد، باری افرادی که در کلاس های آموزشی حضور می یابند، دارای یک سری از مزیت ها است که می شود به این موارد اشاره کرد: 

  1. از تازه ترین مدها با خبر می شوید. 
  2. روش های سنتی و جدید را فرا می گیرید. 
  3. با انواع پارچه و دوخت شان آشنا می شوید. 
  4. در صورت پشت سر گذاشتن موفقیت آمیز آموزش ها به زودی در بازار کار جذب می شوید. 
  5. و … 

آموزش طراحی لباس و مد با مجرب ترین اساتید در کشور

آموزش طراحی لباس و مد با مجرب ترین اساتید در کشوربرای آموزش طراحی لباس و مد، می شود راه های گوناگونی را در پیش گرفت. 

برای مثال می توان به آموزشگاه طراحی لباس در تهران و سایر شهرها مراجعه کرد. در این آموزشگاه ها که زیر نظر دولت فعالیت می کنند، درس های متفاوتی داده خواهد شد که می شو به اموزش طراحی لباس روی کاغذ و یا از طریق نرم افزارهای بروز شده اشاره کرد. 

در هر حال، باید به آموزشگاه هایی سر زد که دارای اساتید مجربی می باشند. به این شکل می توان دوره های موفق آمیزی را پشت سر گذاشت. 

همچنین برای فراگیری بهتر می شود رشته طراحی مد در ترکیه و رشته طراحی لباس در آلمان را هم پیش برد. این کشورها که به نوعی در این عرصه فعالیت زیادی دارند، در این حوزه پیشگام می باشند. 

راهنمای ثبت نام کلاس های طراحی لباس در ایران

راهنمای ثبت نام کلاس های طراحی لباس در ایراندر کشورمان راه های متفاوتی وجود دارد که می شود آموزش طراحی لباس را فرا گرفت. 

اگر می خواهید رشته طراحی لباس بدون کنکور را پیش ببرید، می شود در کلاس های دارای مجوز که از سوی دانشگاه های گوناگونی راه اندازی می شود، ثبت نام کنید. از جانب دیگر، کورس های آموزشی مختلفی را نیز می توان در گوشه و کنار ایران پیدا نمود که هنرجو می پذیرند. 

برای ثبت به بهترین آموزشگاه ها باید مراجعه کنید. از طریق اینترنت و یا حضوری می شود در این کلاس ها نام نویسی نمود و رشته تحصیلی خود را آغاز کرد. این رشته به دلیل این که برای کار مرز و حدودی ندارد، علاقمندان زیادی را به سوی خود کشانده است. شما می توانید پس از پایان تحصیل در بازار کار طراحی لباس در استرالیا و هر کشور دیگری فعالیت کنید. 

طراحی شیک ترین لباس ها و ارائه بهترین مد ها

طراحی شیک ترین لباس ها و ارائه بهترین مد هاشرکت های گوناگونی وجود دارند که کارشان طراحی شیک ترین لباس ها و ارائه بهترین مدها می باشد. این شرکت ها طراحان ماهری و زبردستی دارند که خالق تازه ترین مدها می باشند. 

همان گونه که در بالا هم به آن اشاره کردیم، هم اکنون شرکت های مختلفی را می شود پیدا کرد که در حوزه صنعت مد و فشن فعالیت می نمایند. می توان به راحتی بهترین طراحان را از طرق گوناگونی پیدا کرد و سفارش خود را به آنان ارائه کرد و یا این که طرح های جدیدشان را از نزدیک دید. 

در کل، بهترین طراحی ها، آن مدل هایی می باشند که در بازار نظیر ندارند و به گونه ای جدید و نو می باشند. 

برگذاری دوره تخصصی رشته طراحی لباس و مد در تهران

برگذاری دوره تخصصی رشته طراحی لباس و مد در تهراندوره های تخصصی رشته طراحی مد و لباس در تهران، از مراجع گوناگونی برگزار می شود. 

برای نمونه می شود به رشته طراحی لباس در هنرستان و یا دانشگاه طراحی لباس در تهران اشاره کرد. با مراجعه به این منابع علمی اصلی، می توان دوره کارشناسی ارشد طراحی لباس را هم سپری نمود. 

از جانب دیگر، برخی از آموزشگاه هایی نیز وجود دارند که دوره های تخصصی را برگزار می نمایند. آنان در مقاطعی سعی می کنند تا کلاس های خود را در خارج کشور نیز دایر کنند که این کمک زیادی به دانشجو جهت آشنایی بیشتر با صنعت مد خارج از کشور می کند. 

نمایندگی های برگذاری طراحی لباس و مد در ایران

نمایندگی های برگذاری طراحی لباس و مد در ایراندر سر تا سر کشورمان به ویژه کلان شهرها، می شود کورس های آموزشی گوناگونی را یافت که در کار برگزاری کلاس های طراحی لباس و همچنین مد می باشند. برخی از آنان شبعات آموزشگاه های مطرح هستند که در شهرهای متفاوتی فعالیت می کنند. 

آن ها دارای متدها و روش های خاص آموزشی می باشند که در همه جا به یکسان برای هنرجو آموزش داده می شود. در چنین کورس هایی می شود به صورت مبتدی و حرفه ای دوره های گوناگون طراحی لباس را پشت سر گذاشت. هر کدام از آموزشگاه ها، دوره های متفاوتی را برای آموزش در نظر می گیرند که عموماً چهار ساله می باشد. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *