آموزش طراحی لباس

دوره آموزش جامع طراحی لباس

آموزش طراحی لباس، در سبک ها و روش های متفاوتی انجام می شود. در این حوزه، آموزشگاه های گوناگونی را می توان در جای جای ایران پیدا کرد، که در این بخش فعالیت می کنند. در مطلب حاضر، به موارد کلیدی این حرفه اشاره می کنیم و سعی می نماییم تا مشخصات بهترین مراکز آموزشی طراحی لباس را برای تان معرفی کنیم. پس اگر خلاقیت، استعداد و علاقه ای به این حرفه دارید و نمی دانید که از کجا و چگونه آموزش های را آغاز نمایید، بهتر است که این نوشته را تا پایان با دقت مطالعه کنید. 

دوره آموزش جامع طراحی لباس

آموزش کامل طراحی لباس در کشور

آموزش کامل طراحی لباس در کشورافرادی که علاقه و دلبستگی ای به طراحی لباس دارند، می توانند دوره های ویژه را در مراکز گوناگونی طی کنند. این دوره ها به صورت مقدماتی و حرفه ای برگزار می شود. اما اگر وقت و زمان بیشتری بگذارید، می توانید به مرور زمان به یک طراح حرفه ای و خبره تبدیل شوید. در هر صورت، بسیاری از آموزشگاه ها، کلاس هایی را برگزار می نمایند که آن را ترم و بخش بندی می نمایند و در هر ترمی، مراحل جدیدی از طراحی مد و لباس را برای کار آموزان، یاد می دهند. خلاصه این که این دنیا، جهانی بی کران و پر تنوع می باشد. 

هر چه شما خلاقیت بیشتری به خرج دهید و پشتکار داشته باشید، خواهید توانست که به قله های بلند موفقیت زود تر برسید و با سپری کردن بهترین آموزش ها در این عرصه آن هم زیر استادان و طراحان لباس حرفه ای، می شود که در کوتاه مدت، طراح خوبی بشوید. برای این کار نیاز است که دوره های آموزشی کامل مدلینگ لباس را بگذرانید. 

چنین کلاس هایی را مراجع مختلف و معتبر گوناگونی برگزار می کنند. مثلا می شود از کلاس طراحی لباس دانشگاه تهران و همچنین آموزشگاه طراحی لباس جهاد دانشگاهی یاد کرد. در کنار مراکز دولتی، مراکز آموزشی خصوصی زیادی هم در ایران فعالیت می کنند که صفر تا صد طراحی لباس را برای کار آموزان آموزش می دهند. 

بازار کار طراحان لباس در ایران

بازار کار طراحان لباس در ایرانیکی از شغل های پر در آمد حال حاضر دنیا، طراحی لباس می باشد. بیشتر برندهای مطرح پوشاک در سر تا سر جهان، طراحان بسیار خوبی را استخدام می نمایند که آنان خالق مدل های جدید در این صنعت پر مصرف و در عین زمان، پر سود می باشند. شما اگر به مدل های لباس هایی که در بازار ارائه می شود به دقت نگاه کنید، متوجه می شوید که تا چه اندازه در این حوزه تنوع زیاد به چشم می خورد. هر کدام از لباس ها دارای رنگ، طرح و همچنین مدل های متفاوتی اند که این خود گواه کار خوب طراحان می باشد. 

در هر صورت، طراحان زبر دست لباس، کارشان تنها کشیدن چند خط ساده بر روی کاغذ نمی باشد؛ بلکه آنان بایستی به خوبی پارچه ها را بشناسند. به صورت درست اندام شناس باشند تا بتوانند لباس هایی فیت و مناسب را تولید کنند. در کنار این ها، یک طراح باید خیاط خوبی هم باشد که در این عرصه می تواند این کار کار گشاه بوده و کمک زیادی کند. در هر حال، می بینیم که بازار کار طراحان بسیار پر رونق و گرم است. گفتنی است که این موضوع البته به موارد مختلفی ربط دارد که باعث می شود طراحی مشهور شود. 

در ایران طراحان لباس زیادی را می توان پیدا کرد که هر کدام شان هنری در این عرصه دارند. طبعاً آن شمار از کسانی کامیاب خواهند بود که ایده های نابی را پیاده کنند. 

تفاوت های انواع شیوه های آموزشی طراحی لباس

تفاوت های انواع شیوه های آموزشی طراحی لباسطراحی بسیار متنوع است؛ پس اگر تفاوت هایی میان انواع شیوه های آموزشی این حرفه وجود دارد، نباید تعجب کنید. برای مثال برخی از آموزشگاه ها با استفاده از کتاب طراحی لباس کودک را آموزش می دهند که این بخش مربوط به بحث های تئوریک می شود. در کنار این، آموزش طراحی لباس با نرم افزار هم در کنار کشیدن مدل های جدید روی کاغذ، آموزش داده می شود. طراحی به وسیله نرم افزاها، روش جدیدی می باشد و امروزه بسیاری از آموزشگاه ها این شیوه را تدریس می کنند که دلایل گوناگونی دارد. 

از جمله مزیت های این گونه آموزش می توان گفت که کار را سریع تر راه می اندازد و دیگر نیازی به مکان های وسیع تر نمی باشد. در هر صورت، اگر شما به آموزشگاه های مختلفی سر بزنید و برنامه درسی شان را مرور نمایید، خواهید دید که تفاوت های اساسی بین هر کدام از مراکز وجود دارد که این مسئله کاملاً طبیعی به شمار می رود. 

آموزشگاه طراحی لباس، سعی اش بر این است تا افرادی را وارد بازار کار نماید که شایسته این کار باشند. در کل آموزشگاه طراحی و دوخت لباس در سر تا سر کشور فعالیت می کند و در این خصوص به گونه حرفه ای کلاس هایی را برگزار می نمایند. آنان از تجهیزات گوناگونی برای آموزش بهتر، کار می گیرند که بسیار مفید می باشند. 

طراحی لباس با مجهزترین تجهیزات

طراحی لباس با مجهزترین تجهیزاتبسیاری از طراحان مشهور دنیا، طراحی لباس با مداد رنگی را انجام می دهند. در این زمینه، نیاز به یک سری وسایل کاملاً عادی می باشد که شامل چند مداد در رنگ های متنوع، کاغذهای مخصوص، میز کار ویژه و سایر موارد دیگر می باشد. این ها تجهیزات کلی ای هستند که برای این حرفه کاربرد زیادی دارند و برخی از طراحان حرفه ای لباس، حتی با داشتن یک خودکار و مداد و تیکه کاغذ، بهترین طرح ها را خلق می نمایند. در کل، اگر خواست باشیم این افراد را معرفی کنیم، می توانند به آنان لقب شاعر لباس را بدهیم. 

آنان با خلاقیت، الهام و همچنین تکنیک های خاصی را که فرا گرفته اند و یا با تجربه کسب کرده اند، مدل های بسیار زیبایی و متفاوتی را خلق می نمایند و به وسیله شرکت های تولید کننده پوشاک، طرح های شان را وارد بازار می نمایند. اما در این جا باید گفت که امروزه تجهیزات بیشتری در این حوزه نیاز است که از آن جمله ابزاری مانند کامپیوتر و لپ تاپ می باشد. این وسایل، نیاز به یک سری نرم افزارهای پیشرفته هم دارند که باعث می گردد تا طرح های جدید را به آسانی و در سریع ترین زمان ممکن، کشید و ارائه کرد. 

یکی دیگر از روش های مدل سازی، طراحی لباس با مارکر می باشد. در حال حاضر این نوع از حرفه هم همه گیر شده و طراحان زیادی از این تجهیزات استفاده می کنند. 

لیست هزینه های مربوط به دوره آموزشی طراحی لباس

لیست هزینه های مربوط به دوره آموزشی طراحی لباسهزینه هایی که مربوط به دوره های آموزشی طراحی لباس می باشد، مختلف اعلام می گردد. باید گفت که هر کدام از مراکز، نرخ های گوناگونی را برای کار آموزان می گویند که این مسئله بسیار بستگی به موارد مختلفی دارد که در پایین به آن ها اشاره می نماییم: 

  • تجهیزات آموزشگاه 
  • نوع تدریس 
  • مدت زمان تدریس 
  • اساتیدی که تدریس می نمایند 
  • و … 

در حال حاضر، انجمن طراحان پارچه و لباس دخالت مستقیمی در زمینه ارائه لیست هزینه های آموزش این حرفه دارد؛ هر چند بیشتر آموزشگاه ها به این مسائل توجه نمی نمایند. روی هم رفته اگر می خواهید که تازه ترین قیمت های کلاس های طراحی را به دست آورید، بد نیست که سری به خود مراکز آموزشی بزنید. 

این گونه خواهید توانست که همه هزینه ها را بر آورد کرده و پس از سبک و سنگین کردن، خود را ثبت نام کنید و دوره های آموزشی را آغاز نمایید. 

انواع شیوه های آموزشی طراحی لباس کدام اند؟

انواع شیوه های آموزشی طراحی لباس کدام اند؟طراحی لباس دارای سبک های مخصوص به خود می باشد. هر کدام از طراحان بزرگ، سعی می کنند تا روش های متفاوتی را در این زمینه در پیش گیرند. 

اما در آموزشگاه ها، بیشتر دوره هایی برگزار می شود که مربوط بازار است و در این حوزه درآمد بیشتری دارد. کار آموزانی هم که در این کلاس ها شرکت می کنند، سعی می نمایند تا در وهله نخست، به آینده شغلی فکر کنند. در هر صورت این مسئله بسیار حایز اهمیت است. 

شیوه های آموزشی را می توان منوط به نوع کار دانست. مثلاً طراحی لباس عروس با طراحی لباس های درون خانه یا آشپزخانه کاملاً فرق می کند؛ درست همان طور که طراحی لباس مردانه با نوع زنانه و دخترانه متفاوت می باشد. 

مراکز آموزش دهنده طراحی لباس در تهران کدام اند؟

مراکز آموزش دهنده طراحی لباس در تهران کدام اند؟در تهران، مراکز آموزشی گوناگونی را می توان پیدا کرد که در کار برگزار کلاس های طراحی لباس می باشند. 

در این جا این نکته قابل ذکر است که این گونه از آموزشگاه ها به دو روش کار خود را پیش می برند. برخی از آنان که خیاطی ها می باشند و با پذیرش شاگرد، به آن به مرور زمان آموزش های ویژه را می دهند. بیشتر در این بخش، آموزش به صورت عملی صورت می گیرد که البته باید در نظر داشت، زمان زیادی را در بر می گیرد. 

در کنار این، آموزش حرفه ای که همراه با دانش آن است نیز در برخی از آموزشگاه های تهران انجام می شود. با شرکت در چنین آموزشگاه هایی نه تنها می توان به یک فرد حرفه ای تبدیل شد، بلکه آموزش های گوناگون دیگری را که شامل جنسیت سازی حریر، جنسیت سازی در طراحی لباس و طراحی لباس با گواش می باشد را هم فرا گرفت. 

راهنمای ثبت نام در کلاس های آموزشی طراحی لباس

راهنمای ثبت نام در کلاس های آموزشی طراحی لباساگر علاقه من هستید تا در یکی از کلاس های آموزشی طراحی لباس شرکت کنید، پیش از همه باید ثبت نام را انجام دهید. 

برای ثبت نام به چنین کلاس هایی نیاز به مدارک شناسایی معتبر می باشد که شما می توانید با ارائه آنان و پر کردن چند فرم، کلاس مورد نظر خود را انتخاب کرده و دوره را شروع کنید. در این دوره ها علاوه بر مواردی که در بالا به آن اشاره گردید، فیگور طراحی مانکن را هم برای تان آموزش خواهند داد. 

البته دوره طراحی لباس مسئله مهمی می باشد. در کل، جهت ثبت نام، باید به دنبال بهترین آموزشگاه های بگردید. 

مدارک لازم جهت ورود به دوره آموزشی طراحی لباس

مدارک لازم جهت ورود به دوره آموزشی طراحی لباسهر کدام از مراکزی که کلاس های طراحی لباس را برگزار می نمایند، برای ثبت نام و ورود به آنان، نیاز به یک سری مدارک دارند که شامل کارت ملی و شناسنامه می باشد. در کنار این، اگر به صورت حرفه ای کار را دنبال کرده اید و می خواهید در دوره های آموزشی پیشرفته شرکت کنید، لازم است تا مدارک دوره هایی را که پشت سر گذاشته اید را نیز ارائه دهید. 

روی هم رفته، داشتن مدارک در چنین آموزشگاه هایی بسیار ضروری می باشد؛ البته این مسئله سفت و سخت گیرانه تر در آموزشگاه های دولتی پی گیری می شود و کمتر در مراکز آموزشی خصوصی شاهد ایجاد مشکل در این زمینه هستیم. 

سریع ترین راه آموزش طراحی لباس

سریع ترین راه آموزش طراحی لباسبرخی از کورس هایی که دوره های طراحی لباس را برگزار می کنند، کلاس های فشرده ای را راه اندازی می نمایند که با شرکت در چنین دوره هایی می شود، به زودی و در سریع ترین زمان ممکن، طراحی لباس را به شکل ابتدایی و یا پیشرفته فرا گرفت. 

برای پیدا کردن چنین آموزشگاه هایی نیاز است که جستجوی بیشتری انجام دهید. در این خصوص می توانید به کسانی که در این حوزه تخصصی دارند سر بزنید. این افراد شما را بهتر راهنمایی می کنند و آموزشگاه های خوبی را معرفی خواهند کرد. از طریق اینترنت هم می شود بهترین آموزشگاه ها را پیدا نمود. 

انواع تجهیزات لازم جهت آموزش طراحی لباس چیست؟

انواع تجهیزات لازم جهت آموزش طراحی لباس چیست؟جهت شروع آموزش های طراحی لباس، به برخی از لازم نیاز داریم. در این زمینه به شکل اجمالی معلوماتی در بالا ارائه گردید؛ ولی در این جا می خواهیم به گونه کامل درباره لوازم این حرفه صحبت کنیم. اول بخشی از آن ها را برای تان معرفی می کنیم که بسیار مهم هستند: 

  • انواع مداد 
  • کاغذ مخصوص 
  • پاک کن 
  • انواع خط کش و متر 
  • آب رنگ یا گواش 
  • محو کننده بی رونگ 
  • اسپری 
  • و غیره موارد دیگر 

هر یک از این ها کاربرد ویژه خود را برای طراحی لباس دارد و بی تردید، ابزار خوب می توانند شما را برای خلق یک مدل ناب، کمک شایانی نمایند. 

آموزش شیک ترین طراحی لباس در تهران

آموزش شیک ترین طراحی لباس در تهرانبرخی از مراکز بسیار مشهوری در تهران وجود دارند که دوره های آموزشی شیک ترین طراحی های لباس را برگزار می کنند. 

این آموزشگاه ها حتی کلاس هایی را در خارج از کشور برگزار می کنند که از این طریق، کار آموز می تواند با طراحان خارج از ایران هم آشنا شود و از تجربیات آنان استفاده کند. خلاصه این که اگر می خواهید که آموزش شیک ترین طراحی لباس در تهران را فرا بگیرید، بهترین کار این است که معتبرترین مراجع را در این خصوص پیدا نمایید. 

به این ترتیب می توانید در کلاس های آنان شرکت جسته و تکنیک های ویژه ای را در طراحی لباس، فرا بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *