آموزش طراحی لباس

ثبت نام دوره های آموزش طراحی لباس و مد

آیا به دنبال کلاس های آموزش طراحی لباس و مد هستید؟ می دانید که چگونه و از چه طریقی باید در این دوره ها شرکت کنید؟ در این مطلب ما به این سوالات، جواب خواهیم داد و ضمن این مشخصات، ویژگی های بهترین آموزشگاه ها را در اختیارتان خواهیم گذاشت. همچنین اگر می خواهید بدانید که طراحی لباس چیست و به چه کاری می آید، بهتر است که تا آخر این نوشته ما را همراهی کنید. در این مطلب نکات اساسی در این حوزه به صورت اجمالی بیان خواهد شد. 

ثبت نام دوره های آموزش طراحی لباس و مد

برگزار کنندگان دوره های طراحی لباس و مد

برگزار کنندگان دوره های طراحی لباس و مددوره های طراحی لباس و مد، از جانب آموزشگاه های گوناگونی برگزار می شود. عموماً در کلان شهر ها بیشتر شاهد این هستیم که آموزشگاه طراحی و دوخت جامه وجود دارد و کارآموز می پذیرند. در این آموزشگاه ها روش های تدریس متفاوت است و اما همه آنان از شیوه تئوری و عملی در این کلاس ها بهره می برند. 

در گذشته، بیشتر خیاطی ها دارای شاگردان متعددی بودند و به این وسیله، شاگردان می توانند در طول مدت چندین ماه یا حتی سال، چگونگی دوخت لباس را بیاموزند و کم کم با کسب تجربه بیشتر، طراحی مد را هم انجام دهند. به این گونه افراد اصولاً الگو بردار می گفتند که کارشان کپی کردن مدل های مختلف لباس از مجلات گوناگون بود. 

اما امروزه شرایط فرق کرده است. این کار یعنی طراحی لباس، به یک شغل کاملاً مهم تبدیل شده و برای این که بتوان به یک طراح خوب مبدل گشت، باید دوره های آموزشی گوناگونی را پشت سر گذاشت و در همین حال، تلاش بیشتری نمود تا بتوان طراحی پیشرفته لباس و مد را آموخت. نحوه طراحی لباس و مد در هر کشوری فرق می کند. 

به هر حال، اگر علاقه مند به این رشته پر کشش، دوست داشتنی و در همین حال کمی پیچیده و سخت هستید، خوب است که به آموزشگاه طراحی لباس معتبر مراجعه کنید. 

بازار کار طراحان لباس و مد در ایران

بازار کار طراحان لباس و مد در ایراناز دیرباز، شرکت های بزرگ تولید لباس، طراحان مختلفی را استخدام می کردند تا لباس هایی با مدل های جدید را طراحی کرده و سپس بدوزند. گفتنی است که در سال های دور، بیشتر از طراحان خارجی استفاده می شد و ما در ایران، کمتر کسی را داشتیم به صورت علمی این رشته را آموخته باشد و وارد بازار کار گردد. 

اما با گذشت زمان، درحال حاضر شاهد این هستیم که بسیاری از طراحان دوره های بلند مدتی را پشت سر می گذارند تا بهترین طراحی ها را انجام دهند. بی گمان، چنین طراحان در بازار کار بسیار زود جذب می شوند و کارشان را می توانند در برند های طراحی لباس و مد آغاز کنند. این افراد در کنار طراحی فیگور با لباس، موارد دیگری را هم به خوبی می دانند. این موضوعات را می شود به این شرح بیان کرد: 

  • خیاطان خوبی هستند. 
  • پارچه ها را به خوبی می شناسند. 
  • بر اساس قد و قامت سفارش دهنده طراحی را انجام می دهند. 
  • به صورت عملی با این کار برخورد می نمایند. 
  • و سایر موارد دیگر 

راهنمای ثبت نام در کلاس های طراحی لباس و مد در کشور

راهنمای ثبت نام در کلاس های طراحی لباس و مد در کشوراگر تصمیم دارید که وارد شغل طراحی لباس شوید و به مد دلبستگی خاصی دارید، در گام نخست بایستی در کلاس ها و دوره های آموزشی شرکت کنید. در این زمینه بهتر است که به دنبال بهترین آموزشگاه ها بگردید. مثلاً می شود که در کلاس طراحی لباس دانشگاه تهران ثبت نام کنید و یا به موسسات آموزشی گوناگون خصوصی سر بزنید. 

توصیه ما این است که برای نام نویسی، حتماً کورس های معتبر و خوب را بیابید. به این فکر نکنید که آموزش طراحی لباس و مد ارزان را سپری نمایید. طبعاً شما هر چه بیشتر در این حوزه مصرف کنید، بازدهی خوبی را شاهد خواهید بود. خلاصه این که، قدم اول این است که بهترین آموزشگاه ها را در این زمینه پیدا نمایید و ثبت نام کنید. 

از سوی دیگر، برخی از کورس ها دوره آموزش طراحی لباس در ترکیه و سایر کشورهای دیگر را برگزار می کنند که شرکت در چنین کلاس هایی بسیار سودمند می تواند باشد. 

خلاصه این که، اگر می خواهید طراحی لباس و مد را به صورت حرفه ای آموزش ببنید، در دوره هایی شرکت نمایید که استادان مجرب و کار بلدی تدریس آن را به دوش دارند. 

طراحی لباس، از جمله شغل های پر در آمد دنیا می باشد. همواره شرکت های بزرگ تولید پوشاک، به دنبال طراحان خلاق بوده اند و آنان را استخدام می کنند. 

لیست هزینه های مربوط به کلاس های طراحی لباس در تهران

لیست هزینه های مربوط به کلاس های طراحی لباس در تهراندوره طرحی لباس توام با یک سری از هزینه ها می باشد که بیشتر در بخش ثبت نام در کلاس، مبالغی پرداخت می شود. البته باید گفت که ممکن است هزینه های هر آموزشگاهی فرق کند. برای مثال امکان این وجود دارد که مبلغ طراحی لباس جهاد دانشگاهی با کورس های خصوصی با تجهیزات بالا، تفاوت زیادی داشته باشد که این امر طبیعی به نظر می رسد. به هر حال، اگر می خواهید که لیست هزینه ها را به دست آورید، بایستی به آموزشگاه های گوناگونی سر بزنید . نرخ ها را جویا شوید. 

اما راه ساده تر در این خصوص این است که به وب سایت های رسمی مراکز آموزشی مراجعه کنید. به این ترتیب خواهید توانست که هزینه های کامل را بدون این که نیاز به رفت و آمد و گشتن در بازار باشد، به دست آورید. 

هر کدام از دوره های آموزشی بنا بر برخی از دلایل نرخ های شان فرق می کند. در کنار هزینه ثبت نام، باید موارد دیگری را هم پیش بینی کنید که شامل خرید انواع ابزار مورد نیاز در این بخش می باشد. در کل، گذراندن کلاس های طراحی لباس مردانه و زنانه، بدون هزینه نیست. 

معتبر ترین کلاس های آموزشی طراحی لباس و مد

معتبر ترین کلاس های آموزشی طراحی لباس و مددر جای جای کشورمان آموزشگاه های معتبری را می شود پیدا نمود که در آن دوره های طراحی مد و لباس برگزار می شود. برای نمونه می شود از کلاس طراحی لباس در اصفهان یا کلاس طراحی لباس در کرج نام برد. این مثال ها را برای این آوردیم که بگوییم می شود در هر منطقه از ایران، آموزشگاه های ویژه این کار را پیدا کرد و به آنان مراجعه نمود. 

اما اگر به صورت مقدماتی می خواهید این دوره ها را پیش ببرید، خوب است که به بهترین نوع کورس مراجعه کنید. باز هم در این جا مثال آموزشگاه طراحی لباس در کرج را می آوریم که دوره های کاملاً تخصص و خوبی را راه اندازی می کند. اما ویژگی های یک کلاس های آموزشی معتبر در این عرصه موارد زیر می باشد: 

  • داشتن استادان مجرب که در این حرفه نام آشنا هستند. 
  • تجهیزات بروز شده که شامل انواع مدل ها و ابزار طراحی است. 
  • تدریس طراحی لباس با شیوه و ها متدهای بروز شده جهان صورت گیرد. 
  • دوره های عملی بیشتر از تئوریک باشد. 
  • و دیگر موضوعات مهم 

برند های برتر طراحی لباس و مد در کشور

برند های برتر طراحی لباس و مد در کشورشرکت هایی که در کار تولید پوشاک می باشند، از جمله برندهای مطرح در خصوص طراحی لباس هستند. البته نمی توان همه شرکت های تولیدی را در زمره بهترین ها آورد؛ ولی بسیاری از این تولیدی ها سعی می نمایند تا با جدیدترین طراحی ها را سالیانه ارائه کنند که ما در بازار به همین دلیل شاهد تنوع زیاد مدهای گوناگون لباس می باشیم. 

اگر شما هر سالیه می بینید که مثلاً کت، تیشرت و یا شلوارهای مختلفی و با مدهای جدید وارد بازار می شود، نتیجه تلاش و پیگری مداوم طراحان است. آنان با در نظر داشت این که بازار بیشتر چه نوع از مدی را می پذیرد، طراحی های جالب و منحصر به فردی را انجام می دهند تا ما بتوانیم هر از چندگاهی، بهترین پوشاک را به تن کنیم. 

برندهای برتر به این دلیل در دنیای لباس حرف اول را می زنند، چون محصولاتی را که ارائه می کنند، از تنوع بالایی برخوردار است و در ضمن، به خوبی نبض بازار در دست شان می باشد و می دانند که مشتریان شان از چه نوع طرح لباس و مدهای دیگری مانند جواهرات و سایر اکسسوری ها خوش شان می آید. شناخت بازار در این عرصه بسیار مهم است. 

روی هم رفته، باید به این نکته اشاره کرد که در این زمینه، رقابت بسیار شدیدی میان برندها وجود دارد و طبعاً برنده، آن شرکتی است که بهترین طراحی را ارائه دهد. 

مزیت های آشنایی با طراحی لباس و مد

مزیت های آشنایی با طراحی لباس و مدبی تردید شما هم بارها هنگام خرید لباس، با شک و گمان این کار را انجام داده اید و وقتی آن را پس از تهیه در خانه پرو کردید، خریدتان چندان مورد پسندتان واقع نشده است. در بازار امروزی، کالاهایی که از طراحی های نامناسب برخوردار می باشند، بسیار دیده می شود. 

اگر شما دوره های طراحی را گذرانده باشید و در کنار این علاقه ای به این موضوع پیدا کنید، می توانید خوش پوش و شیک تر به نظر برسید و دیگر در زمان خرید پوشاکی، دو دل نشوید که پس از آن پشیمان گردید. در هر صورت، آشنایی با این هنر، می تواند مزیت های زیادی داشته باشد. 

تفاوت های انواع طرح های لباس و مد در چیست؟

تفاوت های انواع طرح های لباس و مد در چیست؟طرح های مختلفی از لباس و مد در دنیای امروزین وجود دارد. هر کدام از این ها بر اساس تفاوت ها زیبایی خاص خود را پیدا می کنند. آن چه در این هنر مهم است، این می باشد که شما بتوانید محصولی متفاوت تر را عرضه کنید. پس به یاد داشته باشید که این در نظر گرفتن و دقت در تفاوت ها است که می تواند شما را در این عرصه پیروز کند. 

اما از این موضوعات که بگذریم، می رسیم به فرق هایی که در این خصوص وجود دارد. برای مثال می شود به طراحی لباس با مداد رنگی و یا به صورت کاملاً کامپیوتری اشاره کرد. بی گمان، اگر با رایانه ها کارتان را انجام دهید، می توانید طراحی دقیق تری انجام دهید. این یکی از تفاوت ها است. 

مسئله بعدی این می باشد که برای چه رده سنی و جنسیتی می خواهید طراحی لباس را پیش ببرید؟ هر یک از این تقسیم بندی های نیازمند طراح ویژه خود می باشد. پس می بینیم که در دنیا مد و طراحی، تفاوت های گوناگونی وجود دارد. 

آموزش مقدماتی تا پیشرفته طراحی لباس و مد در کشور

آموزش مقدماتی تا پیشرفته طراحی لباس و مد در کشوربرای گذراندن دوره های ابتدایی تا حرفه ای طراحی مد و لباس، نیاز است که به آموزشگاه های متفاوتی مراجعه کرد. گاهی از جانب انجمن طراحان پارچه و لباس، کلاس هایی برگزار می شود که می توان با شرکت در آن، چیزهای زیادی فرا گرفت. 

و یا می توان آموزش مجازی طراحی لباس را پشت سر گذاشت. هم اکنون از طریق اینترنت هم می شود در کلاس هایی که در کشورهای گوناگونی برگزار می شود شرکت کرد و نهایت استفاده را برد. شرکت در این کلاس ها همراه با یادگیری موضوعات تازه ای است.  

شرایط لازم جهت ورود به کلاس های آموزشی طراحی لباس

شرایط لازم جهت ورود به کلاس های آموزشی طراحی لباسبرای شرکت در کلاس های آموزشی طراحی لباس، شرایط خاصی وجود ندارد. از جمله مسائلی که در این حوزه است، می شود به همان موضوعات روتین اشاره کرد که داشتن مدرک شناسایی و عرضه چند قطعه عکس و پر کردن فرم ثبت نام می باشد. 

ولی مسئله اصلی در این مورد، علاقه و دلبستگی کسی می باشد که می خواهد در این عرصه پا بگذارد. طراحی، شغل ساده ای نیست و با گذراندن چند دوره طراحی لباس نمی توان به یک فرد حرفه ای تبدیل شد. باید این را در نظر داشته باشید که حوصله مندی و زمان زیادی را این کار در بر می گیرد. 

انواع طراحان لباس و مد در ایران

انواع طراحان لباس و مد در ایرانطراحی مد و لباس، انواع مختلفی دارد. در ایران شرکت های گوناگونی را می توان پیدا کرد که به صورت حرفه ای در این صنعت مشغول به کار هستند. آنان در این عرصه ها فعالیت می کنند: 

  • طراحی لباس عروس و داماد 
  • طراحی لباس کودک و نوجوان 
  • طراحی لباس زنانه و مردانه 
  • طراحی جواهرات گوناگون 
  • طراحی کفش 
  • و سایر موارد دیگر 

هر یک از این طراحی ها با هم دیگر تفاوت هایی دارند که این مسئله کاملاً مشهود می باشد و افراد متخصص زیادی را می طلبد تا در این حرفه فعالیت کنند. 

درآمد زایی طراحی لباس و مد در ایران چگونه است؟

درآمد زایی طراحی لباس و مد در ایران چگونه است؟طراح لباس و مد بودن، درآمد زیادی دارد؛ ولی مسئله اصلی در این جا این است که شما تا چه اندازه طراح خوبی باشید. این موضوع بسیار مهم است. داشت خلاقیت، مهارت، پشتکار و تلاش از جمله موارد با اهمیت در این زمینه می باشد. 

اگر شما طراح خوبی باشید، بی تردید می توانید به راحتی در بازار کار و حتی شرکت های بزرگ استخدام شوید و در آمدهای بالایی هم کسب کنید. برای این که بدانید در آمد یک طراح در ایران چقدر می باشد، خوب است با افرادی که در این حوزه فعالیت می کنید، معاشرت کرده و از چگونگی کارشان معلومات بیشتری به دست آورید. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *